Ik ben dol op sprookjes. Eigenlijk meer een echte Disney freak. De fantasierijke wereld vol prinsen, prinsessen, zeemeerminnen (Ariel is absoluut mijn favoriet), pratende dieren en een happy end lijkt me nooit ontgroeid te zijn. Ik probeer die wereld te realiseren in de dingen die ik maak of doe. Zo wordt het elke keer weer een beetje 'echter' voor mij.

donderdag 15 augustus 2013

Maakt zich klaar voor het najaar

Dit jaar hebben we onze pollekes mogen kussen wat de zomer betreft. En net wanneer het in Belgiƫ slechter begon te worden vertrok ik samen met mijn Brandweerman en onze rosse harige vriend naar Zuid Tirol. Voor het eerst was ik uit mezelf eens actief tijdens een reis. Normaal lig ik het liefst dagen aan een stuk te bakken aan het zwembad maar deze keer plande we de ene uitstap na de andere.
Overal waar we kwamen spraken mensen ons aan of hoorde ik achter ons roepen "Oh, das ist ein kleiner foxy". En als hij met Bruno aan het wandelen was kreeg ik de indruk dat er plots zoveel grieten naar hem zaten te loeren. Alsof de hond ervoor zorgde dat Bob weer wat aandacht had van vrouwelijk schoon. Dus heb ik vooral met de rosse gewandeld.
Vermoeiend was het wel om elke keer opnieuw te lachen met weer diezelfde opmerking of mezelf verstaanbaar te maken in het Duits wanneer mensen me afvuurde met hun hondenvragen. Maar ik snap ze wel. Zelfs als hij eigenzinnig doet, niet wil luisteren, ontsnapt uit zijn harnas en daarna een spelletje speelt met ons zodanig dat we hem niet meer te pakken krijgen en iedereen met ons staat te lachen (terwijl wij telkens de schrik van ons leven hebben) blijft hij de allerschattigste en -liefste hond van de hele wereld!


Dat wat de reis betreft. Ondertussen heb ik niet stilgezeten en sinds mijn vakantiewerk erop zit kan ik uren, dagen, weken aan een stuk achter mijn naaimachine zitten zonder me te vervelen. Ik kocht al enkele stoffen voor het najaar waarmee ik aan de slag ging.
Zo ontdekte ik laatst HalsOverKop. Leek me een leuk merk met leuke jurkjes. Maar als ik de laatste tijd jurkjes zie denk ik nogal snel "dat kan ik ook wel". Dus leuk dat ik erachter kwam dat ze hun stoffen ook verkochten.
En aanschouw het resultaat, ik zou misschien wel een meerwaarde kunnen zijn voor hun team ;-)
Iets voor het najaar, en toch vond ik vandaag met dit iets mindere weer pumps in mijn kast waardoor ik het nu ook al kan dragen. 
Verder ben ik volop bezig aan een jas voor de winter. In De Stofferie te Turnhout kan je uit een enorm aanbod Burda patroonboekjes wat uitlenen. Handig systeem vind ik zelf. Ik heb me dus een avond bezig gehouden met op het internet te zoeken naar de perfecte jas die ik wilde maken. Nadat ik tientallen nummers had genoteerd zag ik uiteindelijk in de winkel zelf toch nog een ander model. En aangezien ik geen knopen naar mijn goesting vond maakte ik er maar uit fimo.





6 opmerkingen:

  1. Die stof ligt hier ook nog te lonken, heb alleen nog niet beslist welk model ik ga maken. Deze is wel leuk geworden, met dat oranje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zeer geslaagd! Welk model is dit precies?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Liz!
    Naar welk patroontje heb je dit gemaakt? :)

    Super mooi! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mag ik vragen welk patroon je hebt gebruikt ik vind hem geweldig.
    Groetjes Kathleen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Lisa! Ik ontdek net je blog en ben gek op wat je maakt! Kun je me zeggen welk patroontje je hebt gebruikt voor deze jurk? Hij is prachtig en staat je geweldig! Dank je!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Al een heel tijdje geleden dat je dit maakte Lisa, maar welk patroontje is dat jurkje?
    Ik vind hem helemaal geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen