Ik ben dol op sprookjes. Eigenlijk meer een echte Disney freak. De fantasierijke wereld vol prinsen, prinsessen, zeemeerminnen (Ariel is absoluut mijn favoriet), pratende dieren en een happy end lijkt me nooit ontgroeid te zijn. Ik probeer die wereld te realiseren in de dingen die ik maak of doe. Zo wordt het elke keer weer een beetje 'echter' voor mij.

woensdag 21 augustus 2013

Frustraties

Dagenlang een hele dag achter mijn naaimachine zitten. De droom van waarschijnlijk wel wat drukbezette moeders. En tijdens het schooljaar ook mijn droom. Nu ik de tijd heb en van plan was heel mijn kleerkast voor het najaar aan te vullen met mijn eigen 'collectie' zit ik al enkele dagen van 's morgens tot 's avonds aan mijn machine. Geen leven - denkt u - maar dit is waar ik een heel jaar naar heb uitgekeken en waar ik zo van kan genieten.
Ik kan u verzekeren, het begint te vervelen. Geniet met mate zeggen ze. Ze hebben nog gelijk ook!

Mijn jas heeft me dus al wat frustraties, irritaties en een korte lont bezorgd. Het leek gemakkelijk. En het valt ook wel mee, op enkele vervelende dingen na. Ik ben er ook te lang mee bezig naar mijn goesting. Het moet vooruit gaan bij mij, liever vandaag dan morgen.

Maar omdat ik met momenten zo sukkel met mijn jas en echt domme fouten maak door wat onoplettend te zijn heb ik nood aan succeservaringen. Voor ik verderwerk aan mijn jas maak ik eerst iets uit een andere stof dat wel lukt en waar ik ondertussen enorm vlot in begin te worden. Zo rolde dit op een namiddag van onder mijn machine uit. Frustraties vergeten.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten