Ik ben dol op sprookjes. Eigenlijk meer een echte Disney freak. De fantasierijke wereld vol prinsen, prinsessen, zeemeerminnen (Ariel is absoluut mijn favoriet), pratende dieren en een happy end lijkt me nooit ontgroeid te zijn. Ik probeer die wereld te realiseren in de dingen die ik maak of doe. Zo wordt het elke keer weer een beetje 'echter' voor mij.

donderdag 18 juli 2013

Kriekskes uit katoen

Ik draag nooit graag niet-rekbare stoffen. Ze confronteren me en gaan vooral niet goed zitten nadat ik gegeten heb. Toch vond ik laatst een prachtig stofje bij Julija's shop en gelijk ook een patroon waaraan ik me zou wagen. Stof uit katoen en een patroon (burda 8071) waar je een niet-rekbare stof voor nodig had.
Ik dacht bij mezelf 'als het mij niet past dan geef ik het wel aan mama'. Aangezien mijn mama een perfect lijntje heeft en we ons kunnen vinden in dezelfde kledingstijl is dat dus een prima plan B.

In 't algemeen vind ik katoen niet zo'n leuke stof om mee te werken. Ik moet toegeven dat ik er deze keer wel plezier aan beleefde. Ook de blinde rits (iets wat normaal nooit deftig lukt) staat er van de eerste keer perfect in. Misschien ligt het ook wel aan mijn machine. Sinds ik een deftige naaimachine heb gekregen voor mijn verjaardag lukt alles bijna zonder problemen.

En ik moet toegeven, toen ik het pastte was ik al meteen vergeten dat ik kleedjes uit katoen eigenlijk niet leuk vind. Het zat me als gegoten, zelfs na het eten!
En wat mama betreft... tja, misschien dat ze het wel eens mag lenen! :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten